26 Mayıs 2023 Cuma

İşgücünün Ortalama Eğitim Seviyesi (2022)

 

TÜRKİYE’DE İŞGÜCÜNÜN ORTALAMA EĞİTİM SÜRESİ

                TÜİK tarafından açıklanan eğitim istatistiklerine göre, 2012 yılında 7,4 olan ortalama eğitim yılı, 2022 yılında 9,2 yıla yükselmiştir. Erkeklere için ortalama eğitim yılı 8,4 yıldan 10 yıla yükselirken, kadınların ortalama eğitim yılı 2012 yılında 6,5 yıl, 2022 yılında ise 8,5 yıl olmuştur.

                Ortalama eğitim yılı, özellikle işgücünün eğitim seviyesi, ülkenin gelişmesi ve kalkınması açısından önemli bir göstergeyi oluşturmaktadır. 15+yaş nüfusu istihdam edilebilecek işgücünü göstermektedir. 15+yaş grubunun eğitim seviyesine ilişkin veriler incelendiğinde, 2012 yılında ilk öğretim ve altı eğitim  görmüş veya hiç eğitim görmemiş işgücünün toplam içindeki payı yüzde 59,1 iken, bu pay 2022 yılında yüzde 32,2’ye gerilemiştir. 2012 yılında zorunlu eğitimin 12 yıla çıkartılmasının etkisiyle orta okul-lise ve dengi meslek okulu mezunu işgücünün 15+yaş nüfusu içindeki payı yüzde 26,4’ten 2022 yılında yüzde 45,3’e yükselmiştir. Yüksek okul, yüksek lisans ve doktora mezunu işgücünün payı ise, yüzde 11,4’ten yüzde 21,4’e çıkmıştır.

                Eğitim seviyelerine göre tahmini eğitim yıllarını kullandığımızda, 2012 yılında 7,7 yıl olan işgücünün ortalama eğitim seviyesinin 2022 yılında 9,5 yıla çıktığı görülmektedir. İşgücünün eğitim seviyesinin yükselmesi ekonomik ve sosyal kalkınma açısından önemli bir göstergedir. Ancak, eğitimin kalitesi ve hangi alanlarda yapıldığı da, eğitimin ekonomik ve sosyal kalkınmaya etkileri açısından önemli bir unsurdur.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 ŞUBAT: SGK TEMEL VERİLERİ VE FİNANSMAN DURUMU

  2024 ŞUBAT: SOSYAL GÜVENLİK SİSTEMİ TEMEL VERİLERİ VE   SGK FİNANSMAN DENGESİ (Zafer YÜKSELER, 6 Mayıs 2024) ZORUNLU SİGORTALI SAYIS...