10 Haziran 2024 Pazartesi

2024 Nisan -İmalat Sanayi ve Alt Sektörlerde Üretim

 

2024 Nisan Ayında İmalat Sanayi Alt Sektörlerinde Üretim

(Zafer YÜKSELER, 10 Haziran 2024)

                2024 Nisan ayında takvim etkisinden arındırılmış imalat sanayi üretimi, geçen yılın aynı ayına göre, yüzde 1,5 oranında gerilemiştir. Üretim düşüşü gözlenen 11 sektörde Nisan ayında üretim yüzde 9,7 oranında gerilemiştir. Tekstil, giyim, deri, ağaç-mantar ve mobilya gibi geleneksel sektörlerde ise üretim düşüşü yüzde 11,2 olmuştur.

2024 Nisan ayı ücretli istihdamı verisi henüz yayınlanmamıştır. Mart ayı verisine göre imalat sanayiinde ücretli istihdamı, geçen yılın aynı ayına göre, yüzde1 düşüş göstermiştir. Nisan ayında üretimi düşen sektörlerde ise bu oran yüzde 2,9’dur. Tekstil, giyim, deri, ağaç-mantar ve mobilya sektörlerinde ücretli istihdam düşüşü yüzde 7,1’e yükselmektedir. Bu beş sektörün imalat sanayi ücretli istihdamı içindeki payı yüzde 31,2’dir.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 EYLÜL- REEL KESİMİN MALİYET-ENFLASYON VE GENEL GİDİŞAT BEKLENTİLERİ

  REEL KESİMİN MALİYET-ENFLASYON VE GENEL GİDİŞAT BEKLENTİLERİ (Zafer YÜKSELER, 24 Eylül 2024)                 TCMB İktisadi Yönelim Ank...